Geschiedenis

De bedrijfsactiviteit van HTG zijn in de jaren 70 gestart met de levering van belastingvrije consumentgoederen aan kleine schepen die op de Noordzee voeren. Door de jaren heen is het bedrijf uitgebreid met activiteiten en markten en zijn er andere bedrijven aan de groep toegevoegd door doelgerichte en selectieve fusies en overnames.

In 2007 hebben we al onze activiteiten gecombineerd tot één heldere structuur: HTG. Dit heeft geleid tot een verbeterde interne synergie en een sterk extern internationaal imago.

Wij zijn een toonaangevende partner in Liquor en Health & Beauty producten. We vervullen een leidende rol in de wereldwijde distributie van A-merk consumentgoederen waarbij ordergrootte en samenstelling afgestemd zijn op de individuele wensen van onze eindklant.

  • 1970 Kamstra Liquors
  • 1980 Checkpoint Distribution, Class International
  • 1990 Class Hair Care
  • 2000 JTG
  • 2010 Union Commerciale des Vins de France, Square Dranken
  • 2016 Topbrands
  • 2018 FragranceNet
 

Distributiepartner in Liquor en Beauty

HTG is een toonaangevende internationale distributeur (b2b) van Liquor en Health & Beauty producten voor de volgende kanalen:

  • Value Retail
  • E-commerce
  • Secondary
  • Distributeurs
  • Groothandels
  • Underserved

We bieden een divers assortiment aan van A-merken en private labels. Met een internationaal netwerk aan dochterondernemingen en strategisch gevestigde magazijnen over de hele wereld, biedt HTG meerwaarde aan zowel leveranciers als klanten. Op basis van het concept 'source, serve and supply' koopt HTG internationaal producten in tegen concurrerende prijzen.

Met behulp van onze volledig geautomatiseerde magazijnen met AEO-certificaat worden deze producten op een betrouwbare en kostenefficiënte manier in perfecte omstandigheden opgeslagen. Deze producten kunnen vervolgens internationaal worden geleverd in variërende ordergroottes en frequenties, zodat onze klanten efficiënt en flexibel bij ons terecht kunnen voor luxe merkproducten tegen concurrerende prijzen.

Ons merkenportfolio is verdeeld in de divisies Liquor en Health & Beauty. Binnen deze twee divisies zijn we momenteel actief in A-merken alcohol, parfums, cosmetica, toiletartikelen, professionele haarverzorging, medische hulpmiddelen en speelgoed. We verkennen voortdurend nieuwe opties voor ons productportfolio om te kunnen voldoen aan de huidige en toekomstige vraag van klanten. Naast uitbreiding van ons productportfolio is HTG continu op zoek naar mogelijkheden in nieuwe markten en bedrijfsmodellen. Op deze manier kunnen we meerwaarde blijven creëren voor onze klanten in het internationale aanbod van luxe consumentgoederen.

Optimale distributie

De infrastructuur van ons bedrijf sluit aan bij onze ambities op de lange termijn op het gebied van groei, duurzaamheid en ondernemerschap. Onze infrastructuur is gebaseerd op innovatie en investeringen in combinatie met de implementatie van efficiëntieprojecten, ICT-oplossing en vooruitstrevende logistiek. Momenteel zijn we bezig met de implementatie van diverse projecten zoals geautomatiseerde opslag via onze eigen digitalisatiesoftware, B&S International Technology (BiT), en verdere uitbreiding van ons volledig geautomatiseerde opslagsysteem AutoStore.

We zijn er trots op dat we AutoStore als een van de eerste bedrijven in Europa in ons magazijn hebben geïmplementeerd. Het systeem is volledig gerobotiseerd en stelt ons in staat producten efficiënter op te slaan, waardoor we het energiegebruik en de onderhoudskosten in onze bedrijfsprocessen kunnen beperken. Verder zijn we erin geslaagd onze opslagruimte met 75% te verminderen en ons ordervoorbereidingsproces met factor vier te versnellen. Hierdoor kunnen we sneller, kostenefficiënter en flexibeler leveren aan zowel nieuwe als bestaande klanten binnen verschillende bedrijfsmodellen.

BiT is ons geavanceerde ERP-platform waarmee we onze kernactiviteiten efficiënter kunnen uitvoeren, zoals snelle levering, een effectieve goederenstroom, optimaal voorraadbeheer en nauwkeurige douane- en accijnsaangifte. Ons platform is snel uit te breiden met nieuwe functies zodat we flexibel kunnen reageren op ontwikkelingen op de markt. De synergie van onze ICT en logistiek resulteert in een uniek leveringsproces.

Het is standaard bij HTG om in alle stadia van het bedrijfsproces een strikte zorgvuldigheid te waarborgen. Alle operationele divisies die binnen HTG te maken hebben met douanezaken zijn AEO-gecertificeerd (Authorized Economic Operator). Ons bedrijf heeft een van de meest uitgebreide entrepots in de Europese Unie en houdt zich aan gecertificeerde procedures om te voldoen aan de internationale wet- en regelgeving. Dankzij onze AEO-status en onze strikte naleving van complianceprocessen zijn we in staat goederen veilig en efficiënt te verwerken, waardoor we sneller en betrouwbaarder kunnen leveren.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Wij vinden het belangrijk om te allen tijde te voldoen aan de wetten, regels en voorschriften in de landen waarin wij actief zijn. Van alle medewerkers wordt verwacht dat zij voldoen aan onze gedragscode en daarmee mensenrechten respecteren en betrouwbaarheid en waardigheid met zich meedragen.

Om corruptie, fraude, omkoping en ander onethisch gedrag te voorkomen binnen de markten waarin HTG actief is, gaan wij zorgvuldig om met nieuwe relaties door middel van de zogeheten KYR-procedure (Know Your Relation). Hierdoor krijgen wij een beter beeld van onze klanten en leveranciers. Alle nieuwe zakenrelaties worden gecontroleerd op aanwezigheid op de sanctielijsten van de OFAC of EU.

Regionaal ondersteunen wij activiteiten die het leven van de mensen in de lokale gemeenschap verbeteren. Wij verstrekken daarom regelmatig fondsen, diensten en/of goederen voor lokale projecten en liefdadigheidsinitiatieven.

 

Medewerkers

Medewerkers zijn de drijvende kracht achter onze organisatie. Om de groei van onze medewerkers en onze organisatie te kunnen waarborgen, investeren wij continu in hun persoonlijke ontwikkeling. Met een internationaal team van toegewijde professionals werken wij samen om onze klanten de juiste producten te kunnen aanbieden tegen de meest competitieve prijs. Onze medewerkers beschikken over specifieke deskundigheid en kennis waardoor elke stap van de business van onze klanten juist wordt uitgevoerd.

De passie, toewijding en integriteit van onze medewerkers heeft ons gebracht waar wij nu staan. We beseffen dat de carrière van onze medewerkers belangrijk is voor onze toekomst en nemen loopbaanontwikkeling dan ook serieus. Elke potentiële medewerker krijgt een functie die aansluit bij zijn/haar persoonlijke en professionele eigenschappen. Bij indiensttreding krijgen alle medewerkers een trainingsprogramma aangeboden dat zich richt op alle aspecten van internationale distributie. Voor de verdere ontwikkeling van onze medewerkers en de groei van onze organisatie bieden wij opleidingen aan welke in lijn zijn met de strategie van HTG en de persoonlijke doelen van onze collega's.

Door onze strategische samenwerkingsverbanden met hogescholen, universiteiten en andere opleidingsinstituten zijn wij in staat om studenten carrière- en opleidingsmogelijkheden aan te bieden. We verzorgen voortdurend workshops, gastcolleges en lezingen en dragen zo bij aan de ontwikkeling van Young Professionals. Continue investering in medewerkers creëert een omgeving van groei en innovatie binnen HTG.