5 Vragen aan

Lotte Roskam

Marktonderzoek

Nadat ik twee keer in het buitenland heb gewoond, was ik op zoek naar een bedrijf met een internationale focus. Via LinkedIn kwam ik bij HTG terecht.

Wat houdt je afstudeeropdracht in?

Mijn onderzoek richt zich op de handelsmogelijkheden van professionele hair care in Zuid-Amerika.
In het opstellen van de opdracht ben ik op twee landen uitgekomen, waarvan ik nu onderzoek welk land het aantrekkelijkst is voor HTG.
Na mijn onderzoek geef ik de afdeling een advies en is het aan hen om te kijken of ze mijn aanbevelingen opvolgen.
Het is in ieder geval onwijs handig dat ik Spaans spreek, omdat ik ook bedrijven contacteer in mijn onderzoeksgebieden.
Met bijvoorbeeld alleen maar de Engelse taal, was het lastiger geweest om het onderzoek goed uit te voeren.

Waarom heb je voor een stageplek bij HTG gekozen?

Via LinkedIn kwam ik bij HTG terecht.
Ik had er weleens van gehoord, maar ik kende het bedrijf nog niet goed.

Tijdens de sollicitatieprocedure had ik allereerst een gesprek met de Student Counselor.
Met name de intensieve begeleiding die je hier krijgt, trok me over de streep.

En hoe bevalt het je tot nu toe bij ons?

Via medestudenten die hun stage hadden afgerond bij HTG hoorde ik wel goede verhalen, maar het bleek toch een veel groter bedrijf dan ik vooraf dacht.
Dat maakte het de eerste dagen wel een beetje spannend hier, bijvoorbeeld als ik met een Sales Director om tafel zat voor mijn opdracht.

Nu ik er eenmaal rondloop, merk ik vooral hoe informeel de sfeer onderling is.
Veel collega’s zie je bijvoorbeeld in de sportschool of spreek je in de kantine.
Dat spannende gevoel is inmiddels helemaal over!

Welk moment van je stage/afstuderen is jou tot nu toe het meest bijgebleven?

Oeh, lastig om één specifiek moment aan te wijzen!

Eigenlijk ben ik het meest verrast door de sfeer.

Tijdens alle activiteiten, ook buiten werktijd, is me opgevallen hoe iedereen hier met elkaar omgaat.

Je collega’s kunnen echt je vrienden zijn. Door elkaar buiten werktijd te zien, maak je elkaar op een andere manier mee en ik vind het leuk om te zien dat het zo kan zijn bij een professioneel bedrijf.

Ook met de stagiaires onderling zijn we een hechte groep geworden; we rijden met elkaar mee en gaan ook buiten de stage met elkaar om.

Zo maken we het behalve een leerzame, ook nog eens een gezellige stage.

Tenslotte, nog tips voor toekomstige stagiaires bij HTG?

Neem je sportspullen mee! Haha.

Maar behalve dat: ben niet bang en ga actief op pad in het bedrijf.

Hoe meer contacten je legt tijdens je stageperiode, hoe leuker en leerzamer het is.

En nog een tip over een afstudeerstage in het algemeen, zorg dat je opdracht duidelijk is en dat je een goede planning maakt.

Dat is de basis voor een succesvol onderzoek.

Internships 0 vacatures